به گزارش قشم ۲۴؛ مهدی بروغنی روز سهشنبه با اعلام این خبر اظهارکرد: در راستای تلاش برای حفظ توان عملیاتی بنادر کشور و ارایه خدمات به موقع، یدککشهای پرقدرت رشید ۲ و هدایت یک بعد از تعمیرات اساسی زیرآبی و انجام بازرسیهای موسسه ردهبندی بهآباندازی شد تا بعد از انجام سایر تعمیرات روآبی و آزمایشات مختلف آماده و وارد چرخه عملیاتی شوند.
«داکینگ و آنداکینگ به عملیات به آب اندازی و از آب گیری گفته میشود.»
«سرسره تعمیراتی در بندر شهید رجایی با ظرفیت بالاکشیدن شناورهایی تا تناژ یکهزار و ۵۰۰ تن در سال ۱۳۶۷ در مجاورت موج شکن شرقی این بندر احداث شده است.»
وی ادامه داد: همزمان فعالیت شناور جست و جو و نجات ناجی ۱۲ که به علت ورود طناب به داخل سیستم رانش دچار سانحه شده بود، بعد از داکینگ و رفع نقص و تعویض بخشهای آسیب دیده از سرگرفته شد.
معاون فنی و نگهداری ادارهکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از مهمترین ویژگی این تعمیرات به استفاده از توان سازندگان داخلی در ساخت و تراش بوشهای شافت و پروانه یدک کش رشید ۲ اشاره کرد.
بروغنی، بیشترین تعمیرات این ۲ فروند یدک کش شامل داکینگ خزه تراشی شست وشوی بدنه زیرآبی و روآبی گریت بلاست و زنگ زدایی ضخامت سنجی بدنه طبق آیین نامه موسسه ردهبندی رنگآمیزی بازدید شافت و پروانه و سیستم رانش بازدید و لایروبی مخازن باز کردن و اندازهگیری سیستم مهار شامل لنگر و زنجیر لنگر و تعمیرات سیستم لولهکشی است.
بندر شهید رجایی در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس با اتصال به آبهای بینالمللی و کشورهای حوزه خلیجفارس و دریای عمان به دروازه طلایی ورود به جهان معروف است.
قشم ۲۴/ ایرنا
راه های ارتباطی: 0917960052 - qeshmnews24@gmail.com